Skip to main content
Ga naar de inhoud

Mobiliteitsbeleid

Verkeersveiliger maken van Jodocus Heeringastraat

15-05-2025  •  Geen reacties  •  MB  •  Mobiliteitsbeleid

Verkeersveiliger maken van Jodocus Heeringastraat, er wordt hier zeer hard gereden wat gevaarlijke situaties oplevert. Nu ook De Vrieswijck hierop ontsloten gaat worden, is het zaak om dit echt aan te gaan pakken voor er ongelukken gaan gebeuren. Zelfs het vrachtverkeer blijft hier gas geven.

Hoofdstraat tijnje snelheid eruit halen

01-05-2025  •  2 reacties  •  Silly80  •  Mobiliteitsbeleid

In de hoofdstraat in tijnje waar nu ook de school aan ligt, gaan auto's gerust met 80 of sneller door de straat, wat gevaarlijke situaties veroorzaakt voor de kinderen, naar school, maar ook sport bij het mfa, net zoals vracht verkeer en trackers wat allemaal door de hoofdstraat komt...

Of flinke drempels of juist kuilen in de weg op meerdere punten of grote bloembakken als versmalling op de weg, zodat de snelheid er wel uit moet gaan...

Ga je met 30 door de hoofdstraat, moet je midden op de weg rijden, anders word je nog ingehaald ook! 

 

Ik hoop dat er nu echt wat aan word gedaan, voordat het wel een keer verkeerd afloopt

Weinterp (Wijnjewoude)

13-06-2025  •  Geen reacties  •  LJV  •  Mobiliteitsbeleid

Verkeersonveilige situatie door te hoge snelheid van het verkeer, 60 km per uur is hier de limiet en daar moet de weg ook op worden ingericht en gehandhaafd.

Verbeteren veiligheid De Feart Ureterp

07-05-2025  •  Geen reacties  •  De Feart Ureterp  •  Mobiliteitsbeleid

De Feart in Ureterp is vanaf de Hegebrechsterleane tot aan de Skoalleane voorzien van prima drempels en verkeersvertragende maatregelen.

Vanaf het pompstation echter wordt de Feart een racebaan. Na de laatste drempel gaat meestal het gas erop in het verkeer. 60 km snelheid is een aanfluiting daar. Het zou goed zijn wanneer en vaker politiecontrole zou plaatsvinden en ook wanneer er meer verkeersvertragende maatregelen worden aangebracht op het gedeelte vanaf het pompstation tot aan Frieschepalen.

Wat ook erg storend is dat het asfalt veel lawaai begint te maken wanneer het gemoteriseerde verkeer harder gaat rijden dan 80 km per uur.  

De brink Bakkeveen

14-05-2025  •  1 reactie  •  Roel  •  Mobiliteitsbeleid

Na het renoveren van de brink is het alleen maar gevaarlijker en onoverzichtelijker geworden. Fietsers en voetgangers kunnen niet veilig oversteken. 

parkeerverbod vlaslaan tot de kerk beetsterzwaag

09-06-2025  •  Geen reacties  •  henk  •  Mobiliteitsbeleid

Deze weg is vooral op dinsdagen en donderdagen gevaarlijk. Er staan dan rijen auto's nagenoeg aaneengesloten. Waarschijnlijk van gemeentepersoneel. Fietsers en voetgangers - veel basisschoolleerlingen  - en autoverkeer wurmt zich moeizaam langs al deze obstakels. Mijn voorstel is een parkeerverbod in te stellen of hier een blauwe zone van te maken. Er is voldoende parkeergelegenheid achter de kerk of daar tegenover. Iets verder lopen, maar ja.... Alles voor de veiligheid van onze inwoners, toch?

Prikkewei

18-06-2025  •  Geen reacties  •  ynwenner-fan-fryslan  •  Mobiliteitsbeleid

De Prikkewei in Nij Beets wordt gebruikt als racebaan. Snelheden van 50/60 km per uur of sneller! De heuvels die de snelheid moeten vertragen, wordt overheen gesprongen met de auto's!  Maak het een weg, alleen voor bestemmingsverkeer en mogelijk wegversmalling er in? Ook nodigt de asfalt-look uit voor hard rijden. Alles mooi met klinkers bestraten! Wordt ook niet zo heet als dat asfalt, dat is ook beter voor de pootjes van de viervoeters

fietsknelpunt

04-06-2025  •  Geen reacties  •  Pieter Cremer  •  Mobiliteitsbeleid

Vanaf de badweg naar de Nijewei.

Parkeervakken

14-05-2025  •  1 reactie  •  Jan Sikko  •  Mobiliteitsbeleid

De straat waar wij wonen (de rusken in Frieschepalen) is een smalle straat. Er zijn geen parkeer mogelijkheden waardoor de mensen de auto op de weg zetten. Hierdoor staat het verkeer vaak vast en ontstaan er onoverzichtelijke situaties. Graag zouden we de stroken waar nu beplanting in staan willen gebruiken als parkeervakken. 

Fietsstroken

15-05-2025  •  Geen reacties  •  cora  •  Mobiliteitsbeleid

In het centrum van Gorredijk is het vaak erg druk en er zijn geen fietsstroken voor fietsers. Dar zorgt voor gevaarlijke situaties. Ook vanaf de AH links afslaan naar de hoofdstraat is voor fietsers erg moeilijk en de bibliotheek is moeilijk te bereiken per fiets.