Skip to main content
Ga naar de inhoud

Mobiliteitsbeleid

Weinterp (Wijnjewoude)

13-06-2025  •  Geen reacties  •  LJV  •  Mobiliteitsbeleid

Verkeersonveilige situatie door te hoge snelheid van het verkeer, 60 km per uur is hier de limiet en daar moet de weg ook op worden ingericht en gehandhaafd.

Oversteek fietsers begraafplaats hegedyk gorredijk

15-05-2025  •  Geen reacties  •  Familie Pal  •  Mobiliteitsbeleid

Bij de begraafplaats aan de hegedyk in gorredijk gebruiken de fietsers het eerst gedeelte van het fietspad niet, maar steken de fietsers pas over bij de begraafplaats.

Dit begrijp ik 100% want de knik naar het fietspad toe waar het fietspad begint is vooral met nat en vies weer erg gevaarlijk te fietsen .

Misschien verstandig om er een bord te plaatsen voor overstekende fietsers , zodat automobilisten weten dat de fietsers daar kunnen gaan afslaan 

 

fietsknelpunt

04-06-2025  •  Geen reacties  •  Pieter Cremer  •  Mobiliteitsbeleid

Vanaf de badweg naar de Nijewei.

Veiligheid verkeersplein Frieschepalen

17-06-2025  •  Geen reacties  •  Krol  •  Mobiliteitsbeleid

Op het shared space plein (kruising Tolheksleane, Kromhoek, de slus en Hearsterwei) wordt vaak door verkeer komend vanuit richting Bakkeveen geen voorrang verleend en snelheid verminderd. Het is voor verkeersdeelnemers niet duidelijk dat een voorrangskruising wordt genaderd. Voor de overige verkeersdeelnemers, fietser en wandelaars levert dit grote gevaren op

Witte strepen op de fietspaden buitengebied want er er is savonds geen straatver

15-05-2025  •  1 reactie  •  Dethmer Wijnia  •  Mobiliteitsbeleid

Je wordt veel verblind door de auto lichten op het fietspad wat soms lager ligt dan de rijweg.Er is geen straatverlichting in het buitengebied 

parkeren in nieuwe wijken of nieuwe inrichting van buurten

08-11-2025  •  Geen reacties  •  Lybrich  •  Mobiliteitsbeleid

Voor zowel de gezondheid, als voor mogelijkheden van kinderen om op straat te spelen, als sociale interactie tussen autorijders als groen op straat zou het de voorkeur hebben dat parkeergelegenheid niet voor de deur, maar voor de wijk zou kunnen worden gepland. Het is natuurlijk wennen, we zijn verwend met elkaar, maar uiteindelijk hoor ik van mensen die dit eerst geen goed idee vonden, dat het ze meer heeft opgeleverd dan dat het gekost heeft. Je zou wel met de auto de wijk in moeten mogen, om bijvoorbeeld mensen die slecht ter been zijn op te halen, of voor nooddiensten of voor verhuizingen.

Onderhoud klinkerwegen

20-05-2025  •  Geen reacties  •  De Fries  •  Mobiliteitsbeleid

Misschien dat er eens goed wordt gekeken naar onderhoud van bepaalde wegen in Bakkeveen. Met name de Foarwurkerwei, de Weverswal en vooral de Duerswaldmerwei zijn bar slecht! Ook sommige verkeersdrempels, bijv. bij de kerk de Mande, is erg slecht met wasbordribbels. Het fietspad vanaf de Mersken richting Freule vijver, na het nieuwe gedeelte wat vorig jaar is aangepakt, verdient niet meer de naam fietspad, ook voor sommige fietsers is het ronduit gevaarlijk, zo slecht is het!

Met vr groet,

B. Dees.

Verandering bestrating kruispunten Formanjestrjitte Gorredijk

20-05-2025  •  Geen reacties  •  Zayhra  •  Mobiliteitsbeleid

Op de kruisingingen Compagonstrjitte - Formanjestrjitte en Formanjestrjitte - Hofland in Gorredijk (en eventueel Hofland - Schansburg) is in de bestrating een driehoek verwerkt. Daardoor slaan auto's vaak zo af dat ze aan de de verkeerde - linker - kant van de weg uitkomen.

 

Ik stel voor om de bestrating te veranderen naar gewone stenen zodat er geen verwarring meer ontstaat.

Denkt u mee aan het verkeer - verkeersveiligheid

09-06-2025  •  Geen reacties  •  Timara  •  Mobiliteitsbeleid

De P+R gebieden bij Nij Beets en Beetserzwaag worden veel gebruikt door automobilisten. Voor fietsers zijn de faciliteiten minimaal. Door deze facilteiten te verbeteren maakt de gemeente het aantrekkelijker om de fiets te nemen. Dat is voor de toekomst een duurzame actie.

De verlichting is minimaal en wordt ook niet uitgebreid. In de wintermaanden zorgt dit voor een gevaarlijke situatie. De weg is erg druk en als fietsers (of afgestapte fietsers), niet zichtbaar zijn voor het rijdend verkeer, wordt het zeer on aantrekkelijk om met de fiets naar de P+R plaats te komen.

 

 

Hoofdstraat Beetsterzwaag

14-05-2025  •  Geen reacties  •  EdwardN  •  Mobiliteitsbeleid

Graag snelheid eruit en liever afsluiten. Als voetganger en fietser erg gevaarlijk