Het autoluw inrichten van de dorpscentra is wenselijk, want het draagt bij aan een aantrekkelijk en leefbaar dorp.
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
15 (16.13%) | 14 (15.05%) | 33 (35.48%) | 31 (33.33%) |
Ondanks hoge parkeerdruk in wijken mogen autoparkeerplaatsen worden opgeheven ten behoeve van ruimte voor verblijven, groen en langzaam verkeer.
Helemaal eens | Eens | Antwoord met de meeste stemmen: Oneens | Helemaal oneens |
---|---|---|---|
13 (13.98%) | 27 (29.03%) | 40 (43.01%) | 13 (13.98%) |
Het inperken van groot verkeer (landbouw en vrachtverkeer) past niet bij een plattelandsgemeente als Opsterland.
Helemaal oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Oneens | Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
20 (21.51%) | 38 (40.86%) | 22 (23.66%) | 13 (13.98%) |
Fietsroutes en landbouwroutes moeten zoveel mogelijk gescheiden worden
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
2 (2.15%) | 15 (16.13%) | 44 (47.31%) | 32 (34.41%) |
Alle 80-wegen moeten naar 60 km/u ten behoeve van de verkeersveiligheid.
Helemaal oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Oneens | Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
24 (25.81%) | 31 (33.33%) | 23 (24.73%) | 15 (16.13%) |
De bestaande blauwe zone moet verder worden uitgebreid en ook in de andere dorpskernen toegepast worden.
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
7 (7.61%) | 34 (36.96%) | 43 (46.74%) | 8 (8.7%) |
Het is belangrijk dat de gemeente inzet op het aanbod van flexibel vervoer, zoals deelmobiliteit en de belbus.
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
3 (3.26%) | 13 (14.13%) | 59 (64.13%) | 17 (18.48%) |
Om kwetsbare doelgroepen en ouderen te helpen moet een regeling worden opgezet voor reizen met korting of gratis (voor ov en fiets).
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
2 (2.15%) | 20 (21.51%) | 48 (51.61%) | 23 (24.73%) |
Om meer gebruik te maken van de fiets is het belangrijker om te investeren in goede fietsinfrastructuur dan in fietsstimulerende maatregelen.
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
0 (0.0%) | 9 (9.78%) | 45 (48.91%) | 38 (41.3%) |
Het is belangrijker om te investeren in een verbetering van het ov en fiets- en wandelinfrastructuur dan om de weginfrastructuur voor auto's te verbeteren.
Helemaal oneens | Oneens | Antwoord met de meeste stemmen: Eens | Helemaal eens |
---|---|---|---|
3 (3.23%) | 27 (29.03%) | 36 (38.71%) | 27 (29.03%) |